Блог групи «Калинка» створений для педагогів, батьків та дітей. Сподіваємося, що він стане корисним та цікавим, допоможе у вихованні та забезпечить тісний контакт, інформаційну підтримку, буде висвітлювати життя та важливі події нашої групи. Запрошуємо до знайомства та співпраці.

Рекомендації щодо розвитку пізнавального потенціалу дитини дошкільного віку


Рекомендації з розвитку уваги

  Для того, щоб підвищити загальну стійкість уваги, подбайте про гігієну розумової праці, освітлення та тем­пературу повітря, відсутність сторонніх звуків.
Враховуйте індивідуальні особливості дітейнервові й хворобливі діти частіше відволікаються, ніж здо­рові й спокійні.
  Спробуйте навчити дитину такого правила: перед тим, як щось зробити, зупинитисязамри») на 10-15 се­кунд. Цього часу часто виявляється достатньо для того, щоб помітно підвищити продуктивність діяльності імпульсивної дитини.
  Розвивайте довільну увагувчіть міркувати вголос.
  Учіть відстрочуванню дії (дитина пояснює, що буде робити перед виконанням завдання).

Рекомендації з розвитку пам'яті
  Постійно підтримуйте інтерес дитини до навколиш­нього світу, звертайте увагу на нові об'єкти; називайте те, що дитина сприймає, пов'язуйте сприйняте з її минулим досвідом.
Застосовуйте технічні методи, які дають змогу розвивати пам'ять на імена, числа, обличчя, запахи, тактильні відчуття. Особливістю цих методів є:
-  Якнайбільше яскравості, емоційності;
Візуалізація образів;
Деталізація образів;
Якнайменше логічності.
Учіть способам запам'ятовування, таким як повторення, промовляння в голос, опора на вже знайоме, осмислена опора на зовнішні допоміжні засоби (картинки, слова, графічні символи, наочні моделі), смислове групування.

Рекомендації з розвитку мислення
Учіть дитину вирішувати інтелектуальні завдання за допомогою дії, заохочуючи ініціативу, стимулюючи допитливість, намагання діяти з різноманітними предметами, бажання дізнаватись про них щось нове.
  Знайомство з навколишнім світом повинно супроводжуватись постановкою простих завдань: здогадатись (як скласти? Як зібрати із частин ціле?), порівняти (біль­ше, менше, довше, коротше і т.д.), встановити зв'язки (у теплі сніг тане, вологи й пісок краще ліпиться), узагаль­нити.
  Застосовуйте такі стимулюючі засоби, як повто­рення задачі, роз'яснення умов, пояснення логіки розумової дії.
  Учіть думати самостійно, послідовно розміркову­вати, робити висновки.
 Розвивайте мовлення дитини в будь-якій розумовій діяльності.
  Для підвищення швидкості реакції та гнучкості мислення перед проведенням вправ та ігор доцільно зробити інтелектуальну розминку (актуальні запитан­ня, які ведучий може підібрати на власний розсуд).

Рекомендації
з розвитку уяви та творчих здібностей
  Докорінна зміна змісту і методів навчання, їх спеціальна орієнтація на розвиток у дітей здібностей до творчості.
 Не стримуйте ініціативу дитини і не робіть за неї те, що вона може зробити самостійно, допомагайте пра­цювати незалежно. Не регламентуйте творчу діяльність.
 Не поспішайте з висновками про результат твор­чості дитини, формуйте зовнішню безпеку (позитивну оцінку діяльності).
  Частіше звертайтеся до минулого досвіду дитини. Це є необхідною передумовою успішної роботи процесів уяви.
  Поширюйте досвід створення нових образів. Чим він більший і різноманітніший, тим успішніше відбувається кожна наступна операція в роботі уяви.
Допомагайте дитині стати «розумними авантюрис­том», покладатися в пізнанні на інтуїцію і ризик, найві­рогідніше, саме це допоможе зробити справжнє відкриття.



Немає коментарів:

Дописати коментар