Рекомендації з розвитку
уваги
⚫ Для того, щоб підвищити загальну стійкість уваги, подбайте про гігієну розумової праці, освітлення та температуру повітря, відсутність сторонніх звуків.
⚫Враховуйте індивідуальні особливості
дітей – нервові й хворобливі діти частіше відволікаються, ніж здорові й спокійні.
⚫ Спробуйте навчити дитину такого правила: перед тим, як щось зробити, зупинитися («замри») на 10-15
секунд. Цього часу часто виявляється достатньо
для того, щоб помітно підвищити продуктивність
діяльності імпульсивної дитини.
⚫ Розвивайте довільну увагу – вчіть міркувати вголос.
⚫ Учіть відстрочуванню дії (дитина пояснює, що буде робити перед виконанням завдання).
⚫ Учіть відстрочуванню дії (дитина пояснює, що буде робити перед виконанням завдання).
Рекомендації
з розвитку пам'яті
⚫ Постійно підтримуйте інтерес дитини
до навколишнього світу, звертайте увагу на нові об'єкти; називайте те, що дитина сприймає, пов'язуйте сприйняте з її минулим досвідом.
⚫Застосовуйте технічні методи, які дають змогу розвивати пам'ять на імена, числа, обличчя, запахи, тактильні відчуття. Особливістю цих методів є:
- Якнайбільше яскравості, емоційності;
- Візуалізація образів;
- Деталізація образів;
- Якнайменше логічності.
⚫Учіть способам запам'ятовування, таким як повторення, промовляння в голос, опора на вже знайоме, осмислена опора на зовнішні допоміжні
засоби (картинки, слова, графічні символи, наочні моделі), смислове групування.
Рекомендації
з розвитку мислення
⚫Учіть дитину вирішувати інтелектуальні
завдання за допомогою дії, заохочуючи ініціативу, стимулюючи допитливість, намагання діяти з різноманітними предметами, бажання дізнаватись про них щось нове.
⚫ Знайомство з навколишнім світом повинно
супроводжуватись постановкою простих завдань: здогадатись (як скласти? Як зібрати із частин ціле?), порівняти (більше, менше, довше, коротше і т.д.), встановити зв'язки (у теплі сніг тане, вологи й пісок краще ліпиться), узагальнити.
⚫ Застосовуйте такі стимулюючі засоби, як повторення задачі, роз'яснення умов, пояснення логіки розумової дії.
⚫ Учіть думати самостійно, послідовно розмірковувати, робити висновки.
⚫ Розвивайте мовлення дитини в будь-якій розумовій діяльності.
⚫ Для підвищення швидкості реакції та
гнучкості мислення перед проведенням вправ та ігор доцільно зробити інтелектуальну
розминку (актуальні запитання, які ведучий може підібрати на власний
розсуд).
Рекомендації
з розвитку уяви та творчих здібностей
⚫ Докорінна зміна змісту і методів навчання, їх спеціальна орієнтація на розвиток
у дітей здібностей до творчості.
⚫ Не стримуйте ініціативу дитини і не
робіть за неї те, що вона може зробити самостійно, допомагайте працювати незалежно. Не регламентуйте творчу діяльність.
⚫ Не поспішайте з висновками про результат
творчості дитини, формуйте зовнішню безпеку (позитивну оцінку діяльності).
⚫ Частіше звертайтеся до минулого досвіду
дитини. Це є необхідною
передумовою успішної роботи процесів уяви.
⚫ Поширюйте досвід створення нових образів. Чим він більший і різноманітніший, тим успішніше відбувається кожна наступна
операція в роботі уяви.
⚫Допомагайте дитині стати «розумними авантюристом», покладатися в пізнанні на інтуїцію
і ризик, найвірогідніше, саме це допоможе зробити справжнє
відкриття.




Немає коментарів:
Дописати коментар