Блог групи «Калинка» створений для педагогів, батьків та дітей. Сподіваємося, що він стане корисним та цікавим, допоможе у вихованні та забезпечить тісний контакт, інформаційну підтримку, буде висвітлювати життя та важливі події нашої групи. Запрошуємо до знайомства та співпраці.

Адаптація дитини до дитячого садочка. 10 порад психолога

    У всіх батьків рано чи пізно настає період, коли їхня дитинка підросла і має йти до дитячого садочка. Це хвилюючий момент як для батьків, так і для дітей. Початок відвідин дитиною дошкільного навчального закладу є новим етапом у її житті та періодом адаптації, тому краще підготуватися заздалегідь, бо часом адаптація до умов садочка минає дуже болісно.


  Адаптаційний період – серйозне випробування для малюків 2-3 років життя. Спричинені адаптацією стресові реакції надовго порушують емоційний стан малюка. У малюка відбувається серйозна перебудова всіх стосунків з навколишніми людьми, перебудова звичних форм життя. Ця різка зміна умов може супроводжуватися важкими переживаннями, зниженням мовної та ігрової активності й часто позначається на здоров’ї дитини”.

        Рекомендації батькам до адаптації дитини до умов дитячого садка:
  • Готуйте дитину до спілкування з іншими дітьми й дорослими: відвідуйте з малюком дитячі парки та майданчики, привчайте до гри в пісочницях. 
  • Ходіть із малюком на свята, на дні народження друзів, спостерігайте, як він поводиться: соромиться, усамітнюється, конфліктує, б’ється чи легко знаходить спільну мову, контактує з однолітками, тягнеться до спілкування, розкутий. 
  • Дізнайтеся, який розпорядок дня у групі, і наблизьте режим дитини вдома до розпорядку дня в групі. 
  • Розкажіть дитинці, що позитивного є в дитячому садку (нові товариші, багато іграшок тощо). Важливо, щоб малюк не боявся, — тоді йому легше звикати. У жодному випадку не погрожуйте дитячим садком як покаранням за дитячі огріхи, а також за його неслухняність. 
  • Дізнайтеся, можливо, в цей садок ходять діти ваших сусідів або знайомих. Адаптація пройде легше, якщо в групі дитини є знайомі ровесники, з якими вона раніше гралася вдома або надворі. 
  • Відвідайте дитячий садок у той час, коли діти на прогулянці, познайомте свого малюка з вихователькою та дітьми. 
  • Готуйте вашу дитину до тимчасової розлуки з вами, дайте їй зрозуміти, що це неминуче тільки тому, що вона вже велика. Налаштуйте її на позитив. 
  • Кажіть малюку, що це дуже добре, що він доріс до дитсадка і став таким великим. 
  • Не віддавайте дитину в ДНЗ у розпал кризи трьох років. 
  • Не обговорюйте при дитині проблем, пов’язаних із дитячим садком.

        Як батькам визначити готовність дитини до дитячого садка:

  • Удома дитина почала нудьгувати, не може знайти собі заняття. Можливо, дитині час відкривати щось нове, цікаве, незнайоме. 
  • На прогулянці малюк сам підходить до дітей на майданчику, намагається вступити в контакт. Він не просто забирає іграшку в свого «колеги», а «залагоджує» конфлікт словами: «Це моє!». 
  • Маля здатне кілька годин на день перебувати без мами. 
  • Дитина може розбірливо сказати про свої потреби. 
  • Малюк уже доволі спритний, уміє самостійно їсти й пережовувати, миє руки й умивається, одягає і скидає з себе основні предмети одягу.
   Нові умови можуть стати для малюка надто сильним подразником, скувати його самостійність та ініціативу. Батькам слід говорити про вступ  до дитячого садка як про подію радісну й очікувану, демонструючи малюкові впевненість і віру в добрий перебіг подій. Адже діти переймаються настроєм батьків, і надалі емоційний стан малюка визначатиме перебіг усього перебування протягом дня в дитсадку.

     Автор: Широка Тетяна, практичний психолог Снігурівського ДНЗ №7

Джерело:http://pedpresa.ua




ПАМ'ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ
  1.     Передусім, слід організувати життя дитини в сім'ї відповідно до режиму дня, якого дотримуються в дошкільному закладі. Цим ви значно полегшите дитині процес звикання до садка.
  2.   Добре, коли зацікавите дитину ще до відвідування нею дитячого садка, викличете бажання йти туди. Для цього під час прогулянок із дитиною покажіть їй будівлю дошкільного закладу, разом поспостерігайте за грою дітей, розкажіть про їхнє життя у садочку.
  3.    Намагайтеся, щоб дитина зрозуміла, що необхідно відвідувати дитячий садок. Висловлювати типу «Ну, якщо не сподобається не будеш ходити у дитячий садок» дають дитині шанс маніпулювати батьками. Найголовніше в цьому випадку витримати характер і не піддаватися на провокацію.
  4.  Щоб полегшити звикання, познайомте малюка з майбутнім вихователем. Поговоріть із дитиною так, щоб вона зрозуміла, що вже підросла і ходитиме до садка, де про дітей піклується добра вихователька, яка гуляє і грається з ними.
  5.   Спочатку, перший тиждень-два, не залишайте дитину в дитячому садку на цілий день. У перші дні цілком достатньо однієї-двох годин. До машній дитині зовсім не просто звикнути до суспільних вимог. Допоможіть їй.
  6.   Налагодьте ефективний зворотній зв'язок із вихователями: повідомте їм про характер дитини та як називають дитину вдома (Маринка, Маринонька).
  7.   Покладіть у кишеню малюка щось зі звичного йому середовища (наприклад, іграшку, з якою добре буде засинати).
  8.   Дитина значно легше пристосується до умов суспільного виховання, якщо в сім'ї вона оволодіє елементарними навичками самостійності (одягатися й роздягатися, охайно складати свій одяг, їсти, тримаючи ложку).
  9.   Майте терпіння під час оволодіння дітьми навичками одягання та роздягання; перетворювати таку «процедуру» на цікаву гру — це шлях до самостійності дитини.
  10.   Дуже важливо навчити дитину гратися, адже такий природний для неї тип діяльності дає можливість відволіктися від думки про батьків і формує в неї «ділову форму спілкування» з дорослими. Щоб гра була цікавою, тривалою, розвивала дитину, треба розкрити їй призначення іграшки та способи дії з нею (з тарілки годувати ляльку чи ведмедика, у лі жечку лялька спатиме).
  11.    Не можна залякувати дитину садком — це викличе страх перед дошкільним закладом і, безумовно, погіршить стан дитини в період звикання до незнайомого середовища.
  12.   Привчайте дитину до спілкування з однолітками заздалегідь, виховуйте доброзичливе ставлення до них.
  13.    Необхідно розширювати коло близьких людей, які приводять дитину в дитячий садок:не лише мама, але й тато, сестра, дідусь, — це значно полегшить ранкове прощання.
  14.   Зачекайте з прийомом їжі вранці:дорога до дитячого садка, зарядка та ігри викличуть у дитини апетит і допоможуть уникнути примх із приводу вживання їжі в дитячому садку.
  15.   Надавайте значну увагу розвитку мовлення, адже дитина зможе висловити власні бажання, повідомити про свої потреби за допомогою хоча б одного-двох слів або відповідати на запитання простим «так» чи «ні».
  16.   Щоб не сформувати у дитини поняття, що дитячий садок є своєрідним покаранням для неї, бажано уникати:
  •  розповіді в присутності дитини про недоліки дитячого садка, без акценту на приємних моментах;
  •  спроби навіяти ще маленькій дитині, що ходити до дитячого садочку — обов'язок неприємний, але вона повинна, оскільки й дорослі ходять на роботу;
  •  обіцянки забрати додому раніше — як нагороди за добру поведінку (а чому б не забрати раніше тому, що хочеться побути разом із дитиною, якщо випала така нагода).
  17.    Прагніть оформити дитину в дошкільний заклад хоча б за два тижні до виходу матері на роботу, щоб можна було поступово збільшувати тривалість перебування дитини в дитячому садку.







Немає коментарів:

Дописати коментар